fredag, januari 04, 2008

God fortsättning!

Detta var ju ett händelserikt år. Jag tänkte passa på att göra en sammanställning av det medan jag fortfarande mins det.

Januari – Efter 6 år med samma arbetsgivare sa jag upp mig och började köra eget. Lyckades förhandla till mig ett konsultuppdrag som jag fortfarande har kvar. Även om det var mer värt i Thailand.

Mars - Bestämde oss för att flytta tillbaka till Sverige efter 11 år som exilsvensk i Bangkok.

April – Sebastian fyllde 2

Maj – Landade på svenska mark

Juni – Emily fyllde 5 och jag fick ett intressant och bra jobb, i min bransch (även om det var ett tidsbegränsat sådant (tills Juni 08)).

Juli – Började jobba på nya jobbet. Intressant. Inte imponerad. Jag hade underskattat mina förmågor.

Augusti – Josefine fyllde 4. Konstaterade att jag inte alls längtade tillbaks till Thailand, inte alls i närheten av vad jag hade fruktat.

September - Får en Thailändsk styvpappa!

Oktober – Plair och barnen ser snö för första gången. Det snöar samma natt som jag är på Åland med fotbollslaget, typiskt.

November - Vi har en fantastisk helg i Gävle där vi besöker den Thailändska föreningens Loy Krathong firande. Supertrevligt.

December – Barnen får åka pulka för första gången på riktigt och älskar det. Firar första julen i Sverige på 8 år. Konstaterade att vi trivs i Sverige men att om vi får chansen nog drar ut igen (minst 3 år till i Sverige blir det dock).

Nyåret – En bekant från förr omkommer i en trafikolycka i Pattaya, Thailand. En skolkamrat till min kusin. Träffade honom första gången 1993. Må han själ vila i frid. Amen.

Med facit på hand, vi har haft ett bra år. Brände knappt något av besparingarna snarare tvärtom. Framför allt vi har hälsan i behåll.

God fortsättning!

Inga kommentarer: