lördag, januari 12, 2008

Kom igen fågeln, det rockar ju!

Slog på en konsert med Bird precis, inte jag skall erkännas, utan frugan var det som gjorde det. Inte mig emot. Jag gillar verkligen thailändsk musik. Inte bara popmusiken utan även deras dansbandsmusik. Så jäkla mycket känsla i den, kan tom få en kille som mig att ställa sig upp och gunga loss på plats. Bird, eller Tongchai Mcintyre som han heter på riktigt är en stor Thailändsk artist. För jävla bra!

Thailändarna är så jäkla sköna när det gäller fest och musik. Sätt på en bra låt i ett lunch-hak och de ställer sig upp bakom stolarna och jazzar loss. Konserten jag tittar på påminner om detta. Hela publiken, och då snackar jag ett fullsatt Impact arena, är helt galna. Faan vad de rockar loss. De är duktiga på det Thailändarna, att släppa loss, att greppa stunden och ha lite Sanok.

Under studietiderna hängde vi ofta nere på Country Club precis brevid Imperial Lardprao. Oftast var det jag, Jensa och Stefan, ibland drog vi med oss de andra. Vi bodde bara 5 minuter därifrån. Country Club är ett av massor av ganska stora livebands restauranter. Gillar verkligen stuket. Det enkla raka tilltalar mig.

Det var tider det!

Inga kommentarer: