fredag, maj 18, 2007

Carabao i Stockholm den 31 maj

Carabao spelar alltså på Munchenbryggeriet den 31 maj. Om dryga 2 veckor alltså. Barn under 12 går in gratis så det låter som ett helkul familjeevent. Nu har jag inte varit någon frekvent konsertbesökare varken i Thailand eller Sverige men denna konsert med Carabo tänker jag försöka besöka.

En sak jag verkligen känner att jag missat under tiden i Thailand är att besöka någon av dess folkmusikfestivaler som sker över landet med regelbundna intervaller. Jag menar då den genre man kallar Luuk Tung och där en sångare uppträder med en armada av dansare och hans/hennes sång formligen rullar ut över de galet jazzande åskådarna. Detta är inget man gör efter en kvarts instruktioner. Vi har en svensk som är jättepopulär i Thailand i just denna genre faktiskt, Jonas heter han. Ja, ja, nu var det Carabao.

För dig som är en inbiten Carabaofan kan jag berätta att Johan (Guava) har återuppväckt sin vilande engelska fansajt, Muang Carabao. Besök sidan och ta del av texter och annat som publicerats över åren, det finns även ett forum. Jag vet att Johan för tillfället är speciellt intresserad av vad just DU tycker skall finnas på sajten, så glöm inte att skicka honom en kommentar om du gör ett besök.

Annars ses vi på Munchenbryggeriet den 31:a!

4 kommentarer:

Linda sa...

Vad härligt det låter! Kan tänka mig att det där är en stor omställning mellan att ha bott i ett land som är så annorlunda än Sverige. Räcker väl i.o.f.s. att åka till Danmark för att man ska inse att man är utanför Sveriges gränser, men... De fantastiska festivalerna och firandet av såväl blommor som raketer är något som jag är mycket svag för i Japan och saknar i Sverige.

Admin sa...

Det ser ut som vi kommer att ses på Carabao Nille... :-) Det skulle vara KUL! Hej från sthlm till sthlm.

Anonym sa...

Nille ska du till Carabao? Jag såg affishen idag när jag var på Thai ambassaden med min kusin. Var fixar man biljetter och så? Skulle vara kul att gå.

Nille sa...

Jajjamensan fattas bara! Jag skall på Carabao. Jag hoppas vi ses där, allihopa!