torsdag, maj 31, 2007

10 dagars kur antibiotika, suck

Ett telefonsamtal till husläkaren och receptet gick ut i cyberrymden, redo att plockas upp var som. Jäkligt skönt att slippa åka till en vårdcentral.

Igår vart det alltså en sväng till Apoteket i Upplands Väsby. Vi bor i utkanten av Sollentuna och det centrumet ligger avsevärt tillgängligare. Jag kom inte över någon bil förrän vi 17:30 och var lite orolig för om jag skulle hinna, rusningstrafik och allt. Det skulle jag inte oroat mig för.

Jag var hemma igen 17.55

Kanske bättre om Plair kan gå i skola i Upplands Väsby?

Det vart som väntat en 10 dagars kur, och inte den 3 dagars som jag vant mig vid under tiden i Thailand.

Efter 2 dagar på penicillin smittar jag inte längre, efter 3 dagar bör jag må betydligt bättre. Grillningen på Lördag och kalaset på Söndag är säkrat, men tyvärr måste jag ställa in Carabao konserten. Som tur var kan man leva som vanligt så snart man mår fint.

En sak är säker, hade jag gått på thailändsk penicillin hade jag varit frisk efter 24 timmar, antagligen på gott och ont.

2 kommentarer:

Admin sa...

Krya på dig! Det är väldigt va folk är sjuka just nu.

Tony sa...

Trist att ni missar Carabao. Krya på dig. Thailändska penicillinet är samma som här men dom rekomenderar dubbelt så kraftig dos i Thailand jämfört mot här, vet ej vad som är bäst för kroppen, men det är skönt att slippa dra ut på plågan i onödan :-)