tisdag, maj 01, 2007

Nu är det utflytt för hela slanten som gäller!

Även om vi inte har uppehållstillståndet klart flyttar vi ut. Det vore ju skit om det skulle dröja flera månader men ut måste vi ju i vilket fall. Lägenhetskontrakten är uppsagt from 1 Juni, även om vi säkert skulle kunna bo fram tills värden hittar en ny gäst. Hur kul är det dock att bo i en tom lägenhet, och nu pratar vi tvär-tom, alltså ingen säng, ingen tv, inget alls…?

I dag går lasset till frugans mor och det verkar som om de får med sig allt. Det är våran gamla säkerhetsvakt, den snälle vindögde, som kör ut prylarna. En liten flakbil som jag tror de packar på höjden upp till månen ungefär. De brukar ju göra så. Bilen köpte han efter han vunnit åtminstone handpenningen på lotteri.

Jag trodde nog inte de skulle få med sig allt eftersom det var så mycket stora saker: en 3-delars soffgrupp (vad de nu skall med det till ute i djungeln), tvättmaskin och kanske 10 kartonger med kläder och andra prylar. Prylar som frugan inte trodde vis kulle få tillräckligt med betalt för så att det var bättre att betala vakten 4,000 baht för att köra hem det till hennes mamma. Nä, någon affärsman blir hon nog aldrig min kära fru. Men hon har varit en jäkel på att packa prylarna, det som skall till hennes mor, det som skall till Sverige med båt, och det vi sålt/säljer.

Det har började ju regna för ett par dagar sedan, och ingen presenning har de. Undrar kur det som är kvar av skinnsofforna kommer må av denna utflykt… I vilket fall vill jag inte önska bort regnet för allt smör i Småland.

I morgon Onsdag går en Bangkokleverans med prylar vi sålt: kylskåpet till Johan och barnmöbler mm upp till Khon Khen (vi levererar till en uppsamlingsplats vid gamla flygplatsen). Det blir lite nedmonteringsarbete för en annan eftersom vi lovat att plocka isär möblerna. Förhoppningsvis kommer de andra och hämtar skrivbordet och sängen, sådant som vi inte ville lämna ut direkt.

På Onsdag eller Torsdag hoppas jag att de kan komma och plocka upp allt som skall gå med båt till Sverige. Det verkar inte bli mer än 1-2 kubik. 10-15 kartonger ungefär. Nu skall vi bara märka dem sedan är de ”ready to go”. Vi väntar inte på att de plockar upp detta utan flyttar nog ut redan i morgon. Det känns trots allt lättande att ha detta bakom sig.

Om det var tomt i lägenheten för en vecka sedan kan jag säga att det är oerhört tomt idag…

2 kommentarer:

Admin sa...

Förstår att ni vill därifrån, ser rätt tomt ut. Du får skicka lägenhetsbilden till migrationsverket!

Förresten, har du givit migrationsverket adressen till din blogg? Här kan dom ju snabbt se att det inte är nåt konstigt med din familjebildning. Jag skickade vår länk när Gings ansökan gick iväg.

Nille sa...

Övervägde att följa ditt råd när jag faxade min förfrågan om förtur nyligen men valde att inte. Minns inte om jag dissat dem och orkade inte kolla efter :)

Jag tycker jag borde ha tillräckligt med skäl....