måndag, maj 07, 2007

Vemodigt känns det...

Ikväll var vi bortbjudna på middag hemma hos Stefan och Zurena. Vi tog oss ut till våra gamla hemkvarter där de bor, detta efter en lång dag på shopping i Bangkok city. Det vart ett besök på det nya MBK, Platinium, som ligger mitt emot Pratunam market. Första gången där, och jag är imponerad. MBK kommer få en tuff konkurens.

Peter och Bee var kom över till Stefan de också. Även om vi snart träffar båda dessa familjer i Sverige på semester kändes det onekligen lite vemodigt. Killar jag känt nästan sedan första året i Bangkok (1996).

Imorgon hoppas vi möta upp med Niklas och Dee (även dem träffar vi snart i Sverige).

Inte att jag ångrar mig men känslan är konstig. Mycket konstig.

Snart vaknar jag upp i en mjuk kall säng. Knäpptyst kommer det vara, förutom pipet från mitt eget huvud. Jag undrar vad jag kommer tänka då, precis innan jag öppnar ögonen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

när du vaknar upp i dem mjuka svala sängen
tror jag att du tänker, oj da nu startar en ny
period i våra liv.

Vad kommer Plair att tänka på när hon
vaknar tro.

Barnen ser det nog som ett äventyr.

Anonym sa...

Välkommen hem till oss i kväll (Tisdag). Vi ser fram emot att få träffa hela familjen innan ni åker...

...men på snart återseende i Sverige. Förmodligen blir det två månader i Sverige i år.