onsdag, oktober 10, 2007

Storfrämmande från storstaden

Så var det ju, jag har ju haft en del finfrämmande den sista tiden. Eller Sverige har haft kanske man bättre skulle säga.

3 kompisar från Bangkok har varit i Sverige av olika anledningar. Förrförra helgen var det Niklas som dök upp och drog ut mig till Valdemarsön igen, denna gång för en poker och grabbhelg. Helg och helg, på Lördagsförmiddagen först dök jag upp i Flens kommun. En vacker höstdag. Kräftor vart det också. Niklas och en av hans barndomskamrater hade varit ute och fiskat på fredagsnatten. 120 stycken fina svarta hade de fått. Utsökta var de och smakade även bättre när de sköljdes ned med nubbe och kalla pilsner. Innan dess tog jag, Niklas, och en annan av hans kompisar båten till deras vedeldade bastu. Hög trivselfaktor. Mycket hög. Tyvärr glömde jag kameran då.

Sedan vart det Trivial Pursuit, ett spel jag redan visste inte var min styrka. Med massor av öl och nubbe i kroppen gick det inte bättre. Detta var en specialupplaga och hade kategoriserade frågor från olika årtionden från 70-talet fram tills nu. Ursvårt. Minnesmästare har jag aldrig vart. Mycket jag bara hade på tungan. Som tur var var det för svårt för alla så jag slapp förnedras.

Det vart poker i stället och där gick det bättre. Vi körde några små turneringar äver helgen där jag delade segern i åtminstone 2 och kom hem 500 rikare, eller mer korrekt nästan gick break-even över helgen som helhet. Lite fegt att dela segern men heads up är lite väl aggressivt för min smak. Niklas kompisar vara ganska aggressiva i sitt spel så detta kändes ok att fega till det lite och säkra en placering i pengarna, och det var det nog bara jag som gjorde placerade mig i pengarna.

Kvällen avslutades med att jag med kräftfingrar petade ut kontaktlinserna. 2 veckor senare luktar de fortfarande av denna doft. Toaletten nästa.

På vägen hem från Flen mötte jag upp med super AIK: aren Johan på Råsunda för det bedrövliga uttåget ur toppstriden. Johan hade lyckats få en kombinerad jobb/semester resa i och med bo utomlandsmässan som nyligen gick av stapeln. Matchen AIK – Gais slutade oavgjort. Detta var min första match live. Skäms på mig!

Igår tog jag en bit mat med Peter som var på snabb genomresa. Han ringde på morgonen och annonserade sina planer. Som tur var var frugan min förstående. Det vart revbensspjäll och några öl på en Dansk restaurant på hörnet mäster samuelsgatan/vasagatan. Lustigt sammanträffande att två Thailändska kvinnor slog sig ner vid bordet bredvid. Peter förstod allt och jag mycket. Ibland är ens språk inte så hemligt som man tror. Hemma vid 21.30 och hann natta barnen.

Man börjar bli gammal…

På centralbron utanför Peters hotel hade en bil blivit övertänd, helt övertänd. Jag var nog bara en av många bloggar som nöp den bilden. Snacka om att trafiken stod stilla. Hemskt. Tänk att hamna i det läget med full bil och bara 2 dörrar. Hemsk tanke.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag plussade 2,800 helgen efter vilket var tur eftersom jag gick 900 back helgen ute på Valdemarsön.

Anonym sa...

Valdemarsön is the shit!