tisdag, maj 15, 2007

IT och allt annat som man kan få spel över

I helgen fick jag ju igång bredbandet och jag kunde göra allt, surfa, skicka och ta emot brev, snacka skype, ja allt. I måndags morse kunde jag göra allt det förutom att skicka brev. Ganska frustrerande eftersom jag har kunder som kontaktar mig där, och förväntar sig svar inom 5 röda.

Antingen låg det redan något bredband där innan jag beställde nytt, eller så var det någon spärr som slog på Måndagsmorgonen. Inte en aning och jag orkar inte bry mig. Jag är inte nätverkstekniker, så att forska i detta medför huvudvärk på gränsen till att singla ut datorn som en frisbee.

I vilket fall. Kungen av IT kungarna, Erik den allsmäktige tyckte inte detta lät som något större problem. ”- prova att ändra porten på utgående mail server till 80 sa han, vår server kanske stödjer det”. Det fungerade nästan (kunde skicka testmeddelande, men inte brev). Provade igen i morse, men provade en av de andra mail servrarna jag använder, och faktiskt, en av dem kunde köra över port 80. Nu kör jag den på utgående, för alla. Tack Erik.

Söker du att outsourca dina IT lösningar mot Bangkok, ta dig en titt på www.simsim-pacific.com.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Testa annars att köra med port 366 och bocka i "Servern kräver autentisering".

Anonym sa...

Jag var nog lite för snabb där, beror väl lite på vilket webhotell man är på kanske? : ))