söndag, maj 20, 2007

Mork calling Ork

Jag var inne på Q8 och skulle handla en biltvätt, och såg nog lite virrig ut redan när jag gled fram mot kassan. Men värre skulle det bli.

- En biltvätt tack, sa jag.
- Högtryck eller borstar, frågade killen i kassan.
- Högtryck, vadå, tvättar man själv då eller, frågade jag.
- Nej, det är också maskin berättade han.
- Vilken är bäst, frågade jag lite försiktigt..

Nu började han titta konstigt på mig, ungefär som om han undrade om jag drev med han, eller var från en annan planet. Hade det inte varit för att jag såg så svensk ut, och bemästrade språket utan brytning skulle jag nog kunna ha kommit undan som en turist. Men inte nu. Jag funderade på om jag skulle skoja till det och berätta som det var, att jag var nyinflyttad, men jag kom av mig pga. den där jäkla högtryckstvätten.

Till råga på allt såg jag inte skyltarna till tvätten utan hamnade med nosen mot utfarten. I andra försöket var koden fel, eftersom jag lyckats ställa mig vid fel maskin (antagligen högtryckstvätten). Först vid 3:e försöket startade rätt maskin.

Ufot har landat!

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du redan köpt bil? Vad jag minns finns det väl sjutton olika tvättprogram också att välja på.