torsdag, maj 10, 2007

Packat och klart!

Sådär ja, ikväll bär det av!

Väskorna är nästan färdigpackade. Problemet med tvillingvagnen som vi bestämde oss för att ta hem löstes med Johns takräck. I vilket fall kommer det bli fullt i bilen. Kanske vi kommer behöva en taxi också.

Den här dagen har man funderat över i många år, hur det skulle kännas att flytta hem, men framför allt om hur det kommer kännas att vakna upp första morgonen i egen säng i Sverige. Snart får jag svaren.

Idag har i övrigt varit en sjuk dag. Jag har bara glidit här hemma, tagit hand om barnen (som är ganska självgående) medan Plair är ute på stan och gör lite ärenden som det helt plötsligt vart tid för. Alla barnen sover middag. Jag hoppas de sover länge och är pigga i natt.

Jag funderar mycket över just det jag skrivit ovan. En mardröm jag hade tills fram mot ca 5 år sedan var att jag skulle få ett Nille-ryck och flytta hem över en natt, vakna upp i pojksängen helt tömd på medel och undra vad vasen jag tagit mig för. Detta känns som det största beslut jag tagit i hela mitt liv, och jag tog det förstås i ett ögonblick…

Jag kommer hem med ganska mycket i bagaget men där fru och 3 barn är det största.

Hemma på Bergskällavägen i Rotsunda Gård vet jag att de har haft fullt upp med att möblera lägenheten, även om temporärt. Imorgon vet jag att det kommer 3 bilar ut till flygplatsen för att hämta och välkomna oss. Fantastiskt vilken familj man har. Nästa så man blir lite fuktig i ögat.

Massor av gamla vänner har hört av sig sista tiden, och flera nya intressanta bekantskaper har stiftats. Sedan har vi alla vänner jag faktiskt hållit god kontakt med över åren.

Vi kommer hem precis innan sommaren och vi har inte kniven på strupen förrän någon gång i höst (om jag räknat rätt och om alla bitar slutligen faller på plats). Kunde det ha börjat bättre?

Ps. Sådär ja, det var nog det sista blogginlägget från Thailand på mycket länge!

10 kommentarer:

Lagers tabberas sa...

Fan vad sorgligt det låter!

Anonym sa...

God vilken spännade tid! Jag förstår att det måste virla en hel del känslor inom dig.

Det enda vi kan göra är väl att önska er välkomna hem! Ni vet att vi alltid gör vad vi kan om ni behöver hjälp med något. Hör av er när familjen fått sitt så ni har tid och ork att träffa oss andra!

Kram Elin

Unknown sa...

Ja, fy fasen! Man blir lite tårögd trotts att jag inte känner dig eller ens läst på din sida värst länge! :o)

LYCKA TILL så in i HELVETE, rent ut sagt! :o)

Tony sa...

Lycka till, och välkommna till Sverige. Har följt din blogg länge nu. Hoppas att du orkar forsätta blogga från Sverige.

Anonym sa...

Egen säng, hur fixar du det?
Är jag den tredje bilen?

Anonym sa...

Jag såg precis att Rotsunda ligger granne med Hollywood. Flashigt värre alltså.

Helt plötsligt blev hela min kommentar del på Thailändska. Något jag kan göra för att få tillbaka den på Engelska?

Anonym sa...

Lycka till hemma i Sverige, hoppas att du fortsatter att blogga.

Anonym sa...

Ja du Nille. Lycka till. Hoppas att du fattat rätt beslut.

Jag vet att jag skulle ångra mig efter några veckor i Sverige.

Hoppas alltså du inte är som jag.

Svenne Farang sa...

Lycka till nu med alltihopa. Hoppas du fortsätter blogga, det har verkligen varit intressant och kul att följa din blogg från Thailand.

Välkomna till Sverige!

Anonym sa...

Ja, det låter både lite sorgligt och mycket spännande...

Jag önskar verkligen dig och din familj lycka till. Håller tummarna för att det ska bli mycket bra för er, inte minst för din fru...den största kulturchocken lär ju drabba henne.

Hoppas att du fortsätter skriva från Sverige!