måndag, juli 02, 2007

Lekgruppen i Bangkok

Jag noterade just att Erika som tog över lekgruppen efter mig ordnat med en egen blogg för dem. Barngruppen i Thailand heter bloggen och ligger hos Blogger. Eller blogg, varför inte kalla den deras hemsida. Här kommer de skriva om var träff samt länka till fotoalbum. Detta skall bli jättekul eftersom det ger mina barn möjligheten att följa sina gamla kompisar i bilder. Vi kommer definitivt försöka hinna med en träff när vi kommer till Thailand nästa gång, när det nu blir. Till dess blir det via bloggen.

Jag hoppas innerligen att det dyker upp fler lekgrupper i Thailand över tiden, och att de försöker dra nytta av denna blogg. En sida det händer något på är ju något roligare att följa än det ombytta.

Själv har jag planer på att dra igång något liknande här i Stockholm. Vi är nog 7 barn redan tror jag. Personligen tror jag man skulle kunna gå ytterligare ett par steg här i Sverige eftersom jag har en känsla av initiativ av detta slag får gehör hos staten. Är du intresserad kan du ju lägga en kommentar här.

Inga kommentarer: