fredag, juli 13, 2007

När Fredags kvällen kommer och….

Veckan avlöpte väl. Så här långt kanske jag skulle tillägga. Imorgon har vi ju systerns 40-års skiva, och de har rykte av sig att bli sjöslag, hennes fester alltså. Nakenbad i polen och sånt. Glöm alltså inte att synka Google Earth mot Rotsunda på Lördag.

Igår fick jag en ny NB och idag en ny Ericsson, en något slimmare än den jag har. De frågade om jag ville ha en Nokia eller Ericsson och smilade lite när jag undrande om det fanns en PDA :) Jag måste erkänna att jag inte riktigt älskar att ”tuna” dessa apparater, flytta över nummer och sånt. Jag måste komma på ett bra sätt att synka både hemdator och jobbdator med telefonen. Samtidigt skall man krångla för att ringa privat, lägga till prefixer och sånt.

2 dagar hann jag alltså jobba innan det vart helg. Nästan alla var på semester. De som inte var denna vecka, går nästa, och förbereder sig för fullt. Då blir det tyst.

För en kille som mig som lider av prestationsångest känns det något påfrestande att mer eller mindre rulla tummarna. Jag slår ihjäl tid genom att lära mig om företaget och departementet jag ingår i samt att friska upp minnet. Det råder inget tvivel om att detta kommer bli ett mycket intressant och lärorikt år. Den största skillnaden mot förra företaget jag tidigare jobbade för är ju marknadsföringsbudgeten. Jag får nästan ont i magen när de sprider 100,000 tals dollar på projekt jag känner man skulle kunna kört åtminstone delvis in-house, på en pisskvart.

Jag antar att du förstår att jag inte kommer skriva speciellt mycket om jobbet i detalj här. 2 skäl. Det ovan och det faktum att det känns olustigt att mina kollegor får chansen att läsa mig inifrån och ut och inte tvärtom här via bloggen är orsaken.

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: