söndag, juli 15, 2007

Vodka on the rocks, absolut

Som tur var mår man inte så här så ofta. Eller tur? Egentligen är det väll otur att man tvingas hålla igen. Dels verkar kroppen filtrera sämre med åren, dels känns det inte som det är värt det på samma sätt längre. Nyhetens behag är borta sedan länge. Igår var i alla fall en sån där kväll som var undantaget. Syrran fyllde 40. Jag mår som en räv idag, och det var värt det.

Det kom ett par hundra droppar regn men jag tror vi klarade oss bra i vilket fall. Baren var välfylld. Bröderna badade i polen (med kläder) i slängda av varandra, uppmanade av svägerskan.

Det var alltså en sån där kväll då man undrar hur man kom hem. Eftersom vi bor nära VET jag varken körde (jag vet, i Sverige kör man inte på lyset) eller åkte taxi, men jag har svårt att minas vilken väg vi antagligen gick. Jag utgår från att vi gick tillsammans, jag och min fru.

Snart kommer kompisen John från Bangkok på besök. Plair och hans fru är goda vänner, och våra barn är gamla kompisar och i samma åldrar. En dag som idag är det väl tur i oturen att John kör antar jag.

Inga kommentarer: