måndag, juli 30, 2007

Århundradets förslag: avskaffa slipsen!

Att bära kostym och slips till jobbet har länge varit en självklarhet i många branscher. It-branschen har dock haft en mer lättsam klädstil och nu vill Google avskaffa slipsen helt och hållet. Läs fortsättningen här!

Google menar vidare:
att slipsen bara är ett dekorativt kamouflage och att plagget framställer medelålders män på ett sätt som får dem att verka vara smartare och i bättre form än vad de egentligen är

Tillåt mig att små le :) Som om detta var någon nyhet?

Tack och lov för att jag redan arbetar på ett företag med en liberal klädpolicy.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tänkte också blogga om den..behövs ju inte nu..bort med skräpet vilken vidrig uppfinning

Anonym sa...

Jo, jag håller med. Den enda bra slips jag sett var uppfunnen av min ekonomilärare på gymnasiet.

Han hade en festslips av Wettex. Perfekt när man slabbade.