tisdag, december 11, 2007

Hemma och sjuk

Jag stod i valet och kvalet där igår när jag stegade ut från kontoret, ta med eller inte ta med datorn hem. Kände mig lite krasslig men bara lite. Bestämde mig för att ta med datorn, men bara för att glömma elkabeln. Att, "i-fall-att", bara kunna jobba 2 timmar hemifrån kändes meningslöst. Gick tillbaka efter den och tur var väl det, nu är jag sjuk.

Det går i vågor. Sjuk – jobbar nog imorgon – blir nog hemma hela veckan - sjuk –jobbar – lägger mig en stund – osv.

Jag vet inte om alla har det men vi har ett företagsnummer man kan ringa för att sjukskriva sig, eller vara hemma med sjukt barn. De kontaktar sedan både din avdelning och försäkringskassan åt dig. Det är en läkare som svarar så man får dessutom rådgivning. Faan vad bekvämt.

Sitter nu nedbäddad i nya soffan. Dricker kaffe. Kollar lite tv. Samt försöker jobba av sådant som behöver omedelbar åtgärd.

2 kommentarer:

Lagers tabberas sa...

Luta Dig tillbaka och försök njuta av att vara lite sjuk. Gick till kontoiret idag - frös, kände att jag nästan somnade där jag satt, förs ännu mer - gick hemm, sov några timmar, det känns bättre nu, men tankarna går hela tiden åt det där hållet att inte ens unna sig att vara sjuk

Nille sa...

Lustigt, tänkte på det när jag satt där i soffan: - vad skönt detta skulle kunna vara även om man känner sig lite hängig.

Jag skall se om jag kan följa ditt råd i morgon. Tack för sparken :)