söndag, december 30, 2007

Snabba Cash

Lyssnar på den här omtalade boken, Snabba Cash, sedan en tid. Cool bok men jag förstår inte varför den höjts till skyarna? Han som läser slår om till Rinkebysvenska och slang så snart han kan. Otroligt häftigt och imponerande. Detta är dock den enda behållningen av boken så här långt. Attityden i den undre världen blir jag bara ilsk av att lära mer om. Faan vad mycket bortkastad energi från riktigt smarta människor. Kontentan så här långt: vi kommer aldrig besegra den organiserade brottsligheten. Detta av den enkla anledningen att dess hjärnor och nätverk är alldeles för underskattade. Bortkastat.

I vilket fall så tänker jag plöja mig igenom boken, den är inte dålig.

För jag fick en annan relaterad bok av Plair i julklapp, Svensk Maffia. En dokumentär och kartläggning av ovan. Tänkte Snabba Cash skulle mjuka upp mig inför den riktiga varan.

Under åren i Pattaya träffade jag givetvis på en del av dessa människor. Varma, ärliga, tyvärr alldeles för impulsiva, positiva, och raka. Tyvärr totalt känslokalla mot människor utanför sin krets. Gillar ändå deras raka puckar. Jag imponeras inte av dem förstås eftersom jag anser att de slösar med sina resurser. Anarki tror jag inte ett dyft på.

Vad vill jag komma till. Jag skulle önska folk inte skulle ha så jäkla svårt att säga NEJ när det är nej. Här skiljer sig svenskar och Thailändare sig inte mycket åt. Eller jag från MC gängen…

Inga kommentarer: