fredag, november 03, 2006

Lebua & Sirocco, i State Tower på Silom

I går var syrrans sista natt i Thailand, och de hade valt att lyxa till det lite. Inte så lite kanske. Vilket rum de hade, 180 kvadratmeter. Och vilket hotell. Jösses. Du kan läsa mer om Lebua och State Tower på denna länk.

I restauranten bjöd de oss på en fantastisk måltid i härlig miljö. Vi tog oss sedan upp till Sirocco, den helt otroliga ”Sky” baren på takvåningen, för ett nattfösare, och för att avsluta kvällen. Oj, oj, oj.

Sirocco, ett av få ställen från vilken Bangkok faktiskt är vackert. Det är bra att påminnas om det ibland. Att staden kan vara vacker.

Det vart sent, men det var det värt.

Det är sällan dyra hotell imponerar på mig, men här var det ett som gjorde. Lebua Hotel i State Tower, på Silom, var något helt enormt. Här skulle till och med jag kunna slappa ett par dagar eller fler. Allt var vackert och genomtänkt. Inredning. Service. Rummen. Faciliteter. Ja, allt.

Jag hittade inget alls att klaga på faktiskt. Det är sällan det händer.

Andra bloggar om: , , , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åhå, Bangkok kan vara vackert? Skatta dig lycklig - Seoul är aldrig vackert, haha!

Men jag gillar stan ändå....

Nille sa...

Jag gillar Bangkok som hon är, ful och jäklig. Fast, från Sirocco var hon vacker..

Kommer ni till Bangkok rekomenderar jag er att stanna 2 nätter och lyxa lite. Detta hotell kostade "bara" 2,500 kr. Only in Thailand som de säjer.

Anonym sa...

Helt underbart där uppe, har varit på Sirocco en gång, men aldrig bott på hotelet. Får nog bli någong gång. Hade varit jäkligt kul att spela fotboll med er, men lite långt att åka varje Tisdag! :)

Anonym sa...

Kollade priserna, 150 dollar för ett enkelrum i januari, kanske vore något. Ibland är det härligt med lyx. Tyckte att jag var ganska lyxig förra året med 1400 baht, vaknade andra natten av en stor fet råtta på rummet.... Not so nice!!

Nille sa...

Det var inte mycket pengar det. Hur såg rummen ut? Frågan är om man skall lägga till. Jag menar, skall det vara så skall det.

150 usd var ungefär vad jag betalade på John Baur Hotell i Jönköping förra sommaren. Jag fick fönster till och med. Sverigelyx.

Unknown sa...

Detta John Bauer har gjort intryck,,hehe

Tydligen klaar detta staelle Banyan Tree, skall checka in det vid tillfaelle.

Nille sa...

Perre: Det var på John Bauer jag lyxade... och därför det enda jag har som modern referens :)

Det var helt ok. Som vanligt checkade jag in sent bara för att dra iväg tidigt nästa morgon. Jag fick en timme på löpbandet i alla fall.

Idiotiskt egentligen. Hela Sverige är fullt med natur att springa i.

Jag fick basta med. Värme har de inte gott om :)