måndag, november 06, 2006

Vår skitiga pool är allt annat än vacker

Att det är blött i vattnet kom väl inte som någon överraskning, men vad som gjorde det var att ”de” hade varit smarta. Jag har länge undrat över vår nyrenoverade pool. Mörkturkost kakel? Till råga på allt, även där man sätter sista foten innan man dyker i. Vad har de INTE tänkt med däremot, det har jag många gånger undrat, när jag tittat på kanten och dess halkbana? Färgen har jag slutat tänka på.

Vad säjer de efter att ett par ungar slagit på skallen ordentligt? (eller vad sa de?) Vem skall de skylla på?

Antagligen föräldrarna, som låter barnen bada där det är farligt. Ungdomarna då, eller oss vuxna, vi kan ju också slå på roten. Vems fel är det då?

Vårt förstås. Vi skulle sagt till innan de startade bygget. Nu är det vårt fel alltihopa.

Suck. Thailand i ett nötskal.

Färgen. Nu vet jag varför den är i mörkturkost. De jäkla asen har lurat oss. Man ser inte längre den ljusgröna nyansen när det börjar bli redigt smutsigt, och antagligen livsfarligt att bada. Speciellt ser man det inte på kvällen. Speciellt livsfarligt är detta om man heter Sebastian, är snart 2 år gammal, och dricker 2 liter poolvatten vid varje bad.

Någon sa att man inte behöver oroa sig för att barn inte skall kissa och bajsa i poolen. Något skulle stänga sig automatiskt.

Lögn.

Och det är nog inte bara mina barn som läcker en plupp här och där, av och till. Som tur var har jag sluppit se någon komma flytande. De har alltid stannat i byxan. Så här långt i alla fall. Peppar peppar.

I Lördags när jag badade såg jag alla dessa partiklar som flöt runt. I ljuset, och från nära håll, kunde man se hur smutsigt det var. Från balkongen hemifrån såg det hur rent ut som helst. Glömde säja det till Plair, så det var därför det vart bad även i kväll. Nu skall vi klaga.

Detta tillägnar jag min vän Peter som jag spelade fotboll med i Vikings tills han för 2 år sedan flyttade hem till Danmark. Hans äldsta son, då 10, dog under en simtur på ett flerstjärnigt hotell på Koh Samui. En lampa hade gått sönder och ström gått ut i vattnet. Vem fick ta ansvaret? Gissa vem det inte var istället.

Det här är bara droppen på isberget och vårt liv i paradiset. Man blir inte smart av att le, men kanske behagligare att ha att göra med.

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var tragiskt med din väns son, hur skall man nu våga bada i en pool i thailand
Det får bli havet,

Det värkar som du längtar hem.