torsdag, december 07, 2006

Hello, hello, it’s Bangkok calling

Jag inser att jag inte skrivit speciellt mycket här den sista tiden. Ett och annat inlägg har det ju blivit, men inte som det brukar vara. Det går i vågor antar jag. Just nu har jag en massa saker på gång, bland annat har jag flyttat in i ett nytt kontor, och med det kastat mig in i MASSOR av aktiviteter. Men eftersom jag inte vet vilken ände jag skall börja, så lägger jag den storyn på is för nu.

Som du säkert märkt så är det lite problem med bloggers beta version för tillfället. Jag skulle lytt allas råd och inte uppgraderat. Men nej då, jag ville åt extrafunktionerna, så nu lär jag mig ytterligare en läxa på egen hand. Jag undrar när jag skall börja lära mig av andras?

Eller problem med Betan, det vet jag ju inte, utan gissar. Tydligt är att servicen ”kan” skilja beroende på om man ligger på egen server, eller deras. De är lite tvetydliga där. För mig fungerar det inte klockrent, även om jag tror att för er besökare så känns det som vanligt, förutom det här med kommentarerna då. Att jag ändrat design har väll knappast undgått någon.

Bloggandet tar annars oväntade vändningar vartefter. Det är fortfarande skönt att skriva av sig och fortfarande kul att andra läser vad man skriver. Eftersom bloggvärlden fördubblar sig på årsbasis kommer de flesta bloggar antagligen, liksom min, att gå mot att bli enbart privata nätdagböcker. Vanliga dödliga kommer aldrig kunna mäta sig med de som besitter skrivandets gåva.

Det jag gillar mest med bloggandet är att man får en chans att VERKLIGEN förklara vad man tycker om saker och ting, och varför. Tyvärr är det mest medhåll i kommentarerna så det blir nästan som en egotripp, och det är ju en baksida förstås, om det inte är det man är ute efter. Men för all del sluta inte kommentera, det är ju jättekul, men var inte rädda för att hugga.

Har du några frågor om livet i Thailand, i allmänhet, besök gärna Thailandsforumet, så lovar jag att ta mig tid att ventilera vad jag tycker. Och tycker det gör jag en hel del.

Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

Admin sa...

Nille, du är ju en sån klok man att vi inte har anledning att hugga. Men om du börjar "blaja" lovar jag att skrika i kommentarerna :-)

Nille sa...

Tack för det, det känns tryggt ;)

Anonym sa...

Jag lär inte vara tyst jag heller!! :)

På tal om ingenting. Hur slumpar Google fram de här koderna man måste skriva in för att kunna kommentera här?

Jag tar faktiskt lite anstöt när jag tvingas fylla i "jafisa" för att kunna posta denna kommentar.

Jag fiser inte alls. Inte just nu iaf.

Nille sa...

Den var bra :)

Jag har också noterat att dessa kombinationer har kommit som ordliknande saker på sistone, hoppas det inte är en tillfällighet. Jobbigt när man får 8 osamanhängande bokstäver i olika typsnitt. Så jäkla hemligt är det ju inte