torsdag, december 21, 2006

Jösses vilken trafik!

Jag har sagt det förr och säjer det igen. Trafiken i Bangkok blir bara värre och värre. En referens jag hade var från de värsta åren 96-97 och norra delen av Sukhumvit, sträckan soi 2 till soi 40 ungefär. Jag åkte den sträckan idag, eller åkte? Ha! Parkerade är ett bättre ord.

Jag plockade upp en plattskärm jag handlat via ThailandsForum. Några unga killar som lever ljuva livet som pokerspelare stod som säljare. GreenCurry tipsade mig via forumet. Detta var klockan 16:00, och ungefär i höjd med soi 30. Vid 17:00 hade jag ett möte med Perre från Chiang Mai, som skriver bloggen ”ett fotavtryck i asien”. Denna sträcka på ca 5 km tog, hör och häpna, 1 TIMME OCH TRETTIO MINUTER!!

Jag var bra mycket för sen. Tack gud för mobiltelefoner.

Det enda pluset med en mestadels parkerad bil var att jag lyckades banta min ”att göra något åt” lista från 246 punkter till 52. Jag hann även titta på nästan hela tecknade Bilar filmen som Stefan tankade över i miniformat igår kväll.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: