måndag, december 04, 2006

En lugn härlig Måndagskväll!

Jag hade inte tänkt skriva något idag, även om jag hade samlat på mig lite material över helgen (filmer, bilder, etc,.). Orkar inte helt enkelt. Jag tror jag börjar bli lite allergisk mot datorn. Inte bra alls eftersom tanken är att jag skall börja jobba på egen hand nu, från just den. Jag skall försöka få ut detta i morgon.

I vilket fall, Josefine var så rolig alldeles nyss så jag var tvungen att skriva ner det. Hon har fått kläm på pumpen man blåser upp de uppblåsbara leksakerna med. Hon såg helt färdig ut efter hon hon kom ut med den sista hon blåst upp: - Nöai cha dai (nu är jag trött så jag går åt, ungefär), sa hon med ett trött leende och mycket stolt över sig själv. I skrivandes stund hör jag hur hon kör vidare med pumpen. Flås och mer flås.

Sebastian är alltid rolig. Han gillar att peka på bilderna i sagoböckerna vi har. Han börjar bli ganska duktig, även på svenska pekningar. Han pekar på vargen och säjer: Maa (hund). Jag säjer: - Varg. Sebastian säjer Maa igen, och jag varg. Så fortsätter det tills han SKRIKER Maa och jag ger efter och säjer vovve, då ger han efter och går vidare till nästa bild. Det är ganska kul det där med vargen, det är alltid samma historia.

För en gångs skulle somnade Emily först, helt utslagen. Hon var lite gnällig hela kvällen, lite varm också tror jag. Antagligen en förkylning på gång men det hör ju vintern till.

I morgon är det kungens födelsedag och vi har inte bestämt hur vi skall fira den ännu.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: