måndag, september 10, 2007

Moppe är farligt

2 gånger den senaste månaden har jag sett unga människor ligga utslagna på vägbanan jämte sin MC. Inte säker på storleken med det kan vara EU moppar. De formligen forsar fram på dessa. 150.000 stycken skall det visst finnas i landet. När man är 15 är man ju världsmästare på allt och framför allt odödlig. Farlig kombination.

Lite förvånad över att ha sett detta så ofta här i Sverige faktiskt. I Thailand brukade man se det ganska ofta men knappast ett par gånger i månaden. I Thailand gick det också fortare så där var det inte mycket liv kvar i kropparna efter de slagit i backen, här finns det hopp. Den ena killen låg i korsningen ner mot Värtahamnen frö ca 3 veckor sedan, den andra killen låg här där vi bor nu på eftermiddagen, på vägen utanför Vi butiken. Hoppas de klarade sig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja Nille,

Sukumvit har också varit farligare än vanligt på sistone. Tydligen två falanger som dött när de gått över gatan senaste två veckorna..

"A young man was killed this afternoon on Sukhumvit between Soi's 3 & 5. Although i wasn't there when it actually happened, only saw the aftermath, it would appear he was killed under the wheels of a dirty great cement mixer lorry. I can only assume he was unaware that the flow of traffic can change direction, and he was looking the wrong way when he tried to cross the road."

Nille sa...

Detta påminner mig om när jag förlorade ett av mina 9 liv. Vet ej hur många jag har kvar. Det var första året i Bangkok, 1996. Höll på att kliva ut i gatan borta vid Ploenshit Rd och där kommer ju trafiken på fel sida om refugen. Kompisen räddade mig från att nicka en buss. Samma kompis klev ut på suckumwith för ett par veckor sedan när han var på semester bara för att gå in i en buss. Ila tilltygad men överlevde.

PASSA ER!