tisdag, september 04, 2007

Thailand styrs fortfarande av en militärjunta

Och utan intresse för landet.

Och det är knappast en demokrati, frågan är om de någonsin varit det. Tror du inte på det kan du förklara varför man censurerar media kanaler utan att kontrollera dem?

Inbilla mig nu inte att Kungen tar illa upp när man driver med honom. Han föredrar action för Thailändarna än rövslickeri gentemot honom, och detta har han ju själv sagt vid upprepade tillfällen. Det handlar ju förstås om att höja kungen till skyarna, och kanske andra ledare med för den delen. Detta för att vagga in Thailändarna i någon slags inbillad illusion, för att sedan använda denna illusion för egna medel. Medel som inte nödvändigtvis håller Thailändarnas intressen högst utan snarare för dem som redan har.

Alla slickar rumpan på Gen Prem, det kungliga rådets ständiga ordförande. Mannen med den högsta makten i Thailand (sätt från mitt perspektiv). Det är ju den som håller i marionetten som bestämmer.

Läste precis på Guavas blogg att censuren i Thailand nu gått till att inkludera även bloggar. Verktyget Word Press är det som nu blivit nedsläckt på de flesta av Thailands IP:s. Förstås så ligger Guavas blogg på WP.

Typiskt Thailändskt sätt att angripa ett problem på. Idioter utan kunskap som tar beslut även deras underståtar antagligen tappar hakan av.

- You Tube är farligt, släck ner allt..
- Word Press bloggar är farliga, släck ner alla

Nätverket i Thailand är fortfarande så oerhört mycket viktigare än kunskap och därav inkompetenta ledare.

Vart skall detta sluta?

Ps. Tipsa svensk media om detta scoop!

2 kommentarer:

Admin sa...

Det är för dj...ligt!

Anonym sa...

GuavaJuice klarar sig alltid. :)

Jag använder mig förvisso av Word Press som bloggverktyg, men jag ligger på min egen domän på min egen server, så jag drabbas inte.

De som drabbas är de som bloggar på wordpress.com

Det är alltså motsvarigheten till Blogger skulle man väl kunna säga.

I och med att de släckt ner wordpress.com och dess 1,5 miljoner bloggar kan man ju anta att blogger kommer att drabbas om inte förr så senare.