söndag, september 09, 2007

Årets utmaning måste vara November

I alla fall om man skall lyssna på alla svenskar. Kallt, blåsigt, slaskigt, mörkt och tråkigt.
Jättemörkt! Visst minns jag November. Och jag minns den för just dessa saker.

Årets, eller kanske livets, utmaning, bör väll vara att GILLA November?
Om man lyckades lära sig längta efter den månaden måste väl ändå hälften vara vunnet?

Detta år är knappast någon utmaning för oss. Vi ser fram mot alla nya väder som är under 30 grader, till och med November. Nyhetens behag antar jag.

Vår utmaning börjar antagligen nästa höst.

Men vi tjuvstartartar ändå. Vi skall lära oss gilla November mer redan i år.

Taktik?

Vet ej faktiskt men funderar på att resa bort över en eller 2 helger, kanske en Ålandstripp, kanske till en äventyrspark. Bjuda hem vänner mer än vanligt. Planera in det redan nu så man samtidigt kan se fram mot det. Överdrivet mycket levande ljus. Att hamna framför TV: n med en Bag In Box skall man nog verkligen försöka undvika, speciellt i November. Det är nog viktigt att vara utomhus mycket även om det kanske inte lockar.

Varför allt detta besvär då?

Jag tror inte vinterdepressioner orsakas av mörkret. Jag tror det orsakas av leda. Livet är för kort för att gå i ide över vintern. Man skall försöka leva lika mycket varje dag året runt.

Jag får väl bli testpilot.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Det är så intressant att följa dina tankar kring återvändandet till hemlandet.
Du har otroligt sunda åsikter och kommer helt klart tillbaka med många nya insikter.

Det klart att allt handlar om inställning till livet, jag håller helt klart med om att om man väljer att bara ge efter och gå i ide i 6-7 månader det klart man blir deprimerad och apatisk.
Så heja på, gör november till den roligaste månaden!!

Vi bor i Sydney sedan ett år tillbaka, har gett upp Sverige för ett tag nu. Har bott borta från Sverige två omgångar tidigare och kommit tillbaka för att aldrig riktigt trivas. För oss handlar det mycket att vi kommit tillbaka till samma liv och kännt oss lite inlåsta och lite ensamma.
Vi har kommit tillbaka till Sverige varje gång som lite förändrade människor men ändå levt samma liv med samma människor och det har inte fungerat för oss.

Tack för en jättetrevlig blog!
Ser fram emot att läsa hur ni ska göra något roligt av hösten!!

Mvh Anna med familj från Sydney Australien

Nille sa...

Det är roligt att höra att mina tankar inte bara förvirrar.

Det är ju som du skriver, livet blir vad man gör det till. Det går att påverka framtiden.

Anonym sa...

Det här var ett av dina bättre inlägg tycker jag. Grymt skön inställning. Jag hoppas verkligen att ni jag de lite roligare sakerna ni har planerat för November.

Nille sa...

Ja, onekligen handlar det om att få arslet ur vagnen också :)