tisdag, november 28, 2006

Även om det är trångt, så är det mysigt

Jag låg och tänkte på det i går, att det nästan är så att man borde nypa sig i armen ibland.

Jag gick och lade mig ganska sent och givetvis sov alla barnen redan som små stockar, i vår säng. Efter att ha flyttat på Emily och Josefine kröp jag ner hos Sebastian. Han låg där och snusade med ryggen åt mig. Jag började klia honom lite i nacken, inte direkt för att han tycker det är så mysigt, utan mer för att jag tycker det. Så här har man legat med alla barnen och jag ville bara säja att det är oslagbart. Och jag kommer göra det tills de vägrar.

Oavsett om man går och lägger sig tidigt, eller kommer hem sent, så är det så mysigt att klia lite innan man somnar.

Vad som sedan händer är en annan femma. Karusellen brukar gå igång strax efter midnatt, och hålla på tills tåget kör igenom rummet på morgonkvisten. Just nu är det Sebastian som är boven, båda gånger. När man får den första hälen inkörd i näsan, då vet man att det har börjat. Man vet att man har ungefär 1 timme kvar att sova (skydda sig) när han många timmar senare börjar skrika efter mjölken.

Ja, nu sover vi alla tillsammans igen. Det blev så, och får förbli så en stund. Mysigheten väger över.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: