torsdag, juni 28, 2007

Avslutning för SFI Sollentuna

2 veckor hann Plair med innan det efterlängtade lovet infann sig. 2 kvällar i veckan över 2 veckor. Ibland är livet grymt men när de drar igång i augusti igen då blir det andra bullar. Varje förmiddag på halvfart.

Idag var det avslutning och det var väldigt många som slutit upp. Det var alla klasser tillsammans. Få hade tagit med sig sina familjer, men jag var en av dem. Mat hade de lagat allihopa, inte bara min fru. En sann internationell atmosfär och mat jag aldrig tidigare sett. Första tanken när jag såg smörgåsbordet var att varför i helvete öppnar de inte en restaurant i sina lokaler och låter studenterna jobba extra. Det räcker ju att leverera maten, folk kan ju servera sig själva... Ja, ja.

Resten får ni via filmen.

Ps. Ni i Thailand, kan ni se filmerna numer (kör via photobucket numer)?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Filmen funkar fint här i förorten.

Undar om tuben märker något skillnad sen de blockades...

Antar att det blir svårt att få tillbaka alla thailändare om/när vi åter kan komma åt YouTube.

Lycka till med svneskan får du hälsa frun.

Nille sa...

tack för det! dessa filmer tror jag är som roligast för er som bor i Thailand så det är ju kul att ni kan se dem. för oss andra är det ju bara vardag :)