tisdag, juni 05, 2007

Jag blir så trött…

De flesta av er som läser min blogg vet ju att jag också pular ganska mycket med www.thailandsforum.se. Ganska många av er har säkert också räknat ut att jag lägger alldeles för mycket tid på både blogg och forum. När vi nu nått 250 medlemmar och ser ungefär en ny om dagen började jag fundera på om vi skulle försöka driva på trafiken lite hårdare. Jag tycker vi har en bra nisch, att vi handlar mest om vardagen, och inte bara om hotell, restauranger, och stränder.

I vilket fall, när jag uppmanade om lite hjälp på forumet, att driva på trafiken lite, fick jag lite matnyttiga tips. Ett tips var att jag skulle bygga en reseguide eftersom medlemmarna skulle uppskatta det, eller kanske fundera lite djupare på hur medlemmarna får ut mer av sitt besök. Hmm. Ungefär som jag hade tid att bygga eller analysera något alls mer. Vad jag hade hoppats på var förstår att någon eller några skulle ställa sig upp och säga. – jag vet en bra sak man kan göra och jag kan hjälpa dig med det. Men icke sa Nicke.

Vi är ganska nischade och jag är glad för det. Forumet handlar främst om vår vardag (Thailand och Sverige), och bör nog fortsätta att göra det. Själv har jag haft mycket nytta av forumet, både i Thailand och nu i Sverige. Otroligt egentligen hur många människor som utan vidare delar med sig av sina erfarenheter. Jag har räknat med ytterligare 1-2 år innan forumet blir självgående, och det lär nog ta den tiden.

Det är just tid och handlingskraft att bygga på sajten som saknas, och det var där jag hade hoppats på hjälp. Människor med stor kunskap om Thailand (resor, juridik, visa, kultur, mm) finns redan, och de svarar blixtsnabbt. Jag har en plan att låta dessa människor annonsera mer eller mindre gratis, men det projektet ligger på framtiden. Många experter driver ju verksamhet i liknande branscher så om jag kan ge dem än mer anledning att dela med sig så kommer jag göra så.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag fattar inte din rubrik i relation till brödtexten.