torsdag, juni 21, 2007

Thailändsk catering i Stockholm

Nu när jag fått upp rullen på att marknadsföra vänner och deras hobbyverksamheter skulle jag vilja fortsätta med denna. Förra helgen fyllde Kevin 6 och hans mamma hade förberett en Thailändsk buffé i hans ära. Hela tjocka släkten var där, plus några kompisar. Håkan har berättat att hans släktingar rullar ögon inför hennes bjudningar men jag tänkte att det kanske var mest pladder… Ack så fel jag hade!

Det var sagolikt gott. Och det smakade genuint Thailändskt (och det borde ju jag veta).

På fritiden driver Warisa företaget Thai Dekoration. Utöver catering håller hon också i kurser i fruktformning, matlagning, och bakning. Den bästa marknadsföringen är ju nöjda kunder och det har hon nog massor av. Stundtals kan det bli en ganska hektiskt hobby. Om du inte besökt hennes hemsida ännu tycker jag du skall göra det nu. Kanske du också kan överraska med en thai buffé på nästa konferens, nästa kalas, eller rentav på nästa företagsfest? Om inte annat, skicka vidare…

Behöver jag skriva att jag precis hittat en doggybag jag fick med mig från förra helgen, i kylskåpet?

Smaklig måltid!

3 kommentarer:

Lagers tabberas sa...

Första gången jag var i Thailand för en helsikes massa år sedan så köpte jag ett knibset och en instruktionsbok i fruktdekoration. Jag trodde det var hur lätt som helst bara man klurat ut metoden och mina förutsättningar var ju inte de sämsta då jag har gått både Konstfack, akademien i Oslo och Royal college of Art i London, sammanlagt 11 års akademiska studier med åtskilliga timmar med lerhögar och nakenmodell.
Knivarna ligger fortfarande oanvända i originalförpackningen.

Nille sa...

Ser man på... Själv skulle jag inte ens försöka. Jag har tålamod, men inte så mycket...

Lagers, kolla in hennes arbete om du får chansen. Hennes man (Håkan) var hennes student i Bangkok (pojkdrömmen du vet). Hon utbildade alltså folk i detta obegripliga konstfack. Det var antagligen det enda ämne Håkan fick underkänt i :)

Nille sa...

Och Lagers, nu har du ju chansen igen ju...