torsdag, juni 21, 2007

Lättöl är fasen godare än 7,2: er, eller?

Fyllde på med lite öl inför midsommar bara för att inför smygstarten nu i kväll upptäcka att jag köpt 7,2 :er av misstag. Jag tycker inte de är goda alls. Kom i kontakt med dem första gången på Ålandsfärjan i tonåren, det enda det handlade om då var ju så mycket alkohol som möjligt för pengar. Inte ens då smakade de. Har för mig att vi la tandkräm under näsan för att kunna dricka dem (det dödar smaken, och vi skulle ju dricka många).

Är det någon som tycker om dem?

Hoppas att de blandar med folköl…, bättre än vad juice blandar med filmjölk… Annars finns det risk för att det kommer pratas sagor om mig för en lång tid framöver.

Glad midsommar på er alla!

2 kommentarer:

Tony sa...

Håller med, 7,2 smakar inte bra, personligen tycker jag att mellanöl smakar bäst. Ha en trevlig midsommar.

Anonym sa...

Lättöl är inget vidare, runt 5% så är jag glad, eller så blir jag glad efter ett par ;)

/Olsson