måndag, april 16, 2007

Nu är Songkran över, för denna gång

Det är en varm morgon här i Soidao och vi håller på att packa ihop oss för hemfärd. Taxin är framkörd :) Vi åker åtminstone dagen innan de flesta så det borde vara hyfsat lugnt i trafiken. Det finns nog fortfarande en del fyllskallar ute på vägarna, folk som irrat bort sig både till fots, och på hjul, som vi skall försöka undvika att krocka med. Vi får också hålla ögonen i väggrenen.

Besöket vid templet igår var mycket lyckat. Jättetrevlig stämning och lagom med vatten. Jag spelade in åtminstone 3 kortfilmer som jag tänker försöka tanka upp på nätet, kanske redan ikväll. Jag måste hitta någon annan portal än den i Thailand censurerade YouTube. (Undrar om fler än jag tänker på detta vis? Troligtvis)

Jag fick inte ut detta inlägg innan vi åkte och lägger därför till lite här. Det var ovanligt mycket trafik på vägen hem, speciellt på motorvägen mellan Chonburi och Bangkok. Det var inte bara vi som hoppade över sista dagen det var tydligt. I Bangkok och i området där jag bor var det massor av vattenkrig, mer än vad jag kan minnas förr. Slutar folk åka hem eller har jag låst in mig för länge?
I övrigt kantades hemresan av mycket vattenlek. Det var nog ingen bra dag att åka hem med facit på handen.

Inga kommentarer: