onsdag, april 04, 2007

Flyttprojektet del 4

Igår jobbade vi undan en massa flyttrelaterade projekt. Städade och packade. Barnkammaren där vi ställer in alla prylar (bortskänkes, säljes, och flyttgods) börjar bli ganska full. Återigen förundras jag över vart allt kommer ifrån. Barnkammaren är fylld till bristningsgräns, men inget av de andra rummen tommare?

Vart kommer allt bråte ifrån!?

Jag hoppas vi kan börja ta lite bilder snart så vi kan börja sälja av de bra sakerna i god tid innan klockan klämtar.

I helgen hoppas jag att hembiträdet skall frakta bort det vi tänkt skänka bort. En del av elektroniken fungerar och det är inte bara skräp, speciellt inte i hennes ögon. Hon får betraktas som ganska fattig och bor i områdets slum ett par kilometer bort. Tar hand om sin dotterson på egen hand samtidigt som hon jobbar heltid och lite till. Vi sa tidigare att hon kunde ta med honom till oss men det gjorde hon aldrig. Killen är tydligen 4 år och får stanna hemma på egen hand när mormor drar och jobbar. Det kan inte vara nyttigt, och han är inte ensam.

Varför gör de på detta vis?

Samtidigt tycker jag kärringen ser lite elak ut…

Andra bloggar om: , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Var är mamman? Pappan är de ju ingen ide´att fråga om.Håkan GBG

Anonym sa...

Å fy tusan. Tack för påminnelsen...om flyttsorterandet...snart är det dags att börja på allvar även för mig. Usch, finns det något tristare?

Anonym sa...

Ja så kan det gå, det finns prylar kvar här Norrviken som är dinna, du var 15 år tror jag
när du skaffade dom.

Nille sa...

Annie: Ni skulle vart expats i Bangkok, då hade flyttfirman kommit in och packat åt er för en mycket överkomlig summa.

Pappa: Du kan flytta över plattskärmen och stereon till Rotsunda :)

Unknown sa...

Lite sent..men hur katten kan du har elräkningar på 6000 baht?

Maj månad för hela vårt hus kostar ca 2500 baht...då är jag inte den som snålar med aircon.

Lycka till vidare med flyttlassen!

Anonym sa...

Nille: jodå, vi får också packat av flyttfirman, men jag har en crazy vision om att jag vill rensa ut en massa bråte innan flytten, det är inte kul att flytta med sig en massa "skräp" som man inte har någon nytta eller glädje av...