tisdag, april 17, 2007

Just det, det får jag inte glömma…

Axeln gör sig påmind så snart jag gör för mycket träningsuppehåll. Speciellt nu efter hård säng och konstiga kuddar ett par nätter hemma hos Plairs mor känner jag det tydligt. Nä, axeln måste tränas regelbundet annars tar mussmärtan över, det är nu bevisat.

De senaste 6 veckorna har det varit si och så med träningen. Detta av flera anledningar, men främst av tidsbrist. Kvällarna går ju bort helt och hållet och har gjort sedan Emily kom till.

Mina framsteg inom hälsokosten avstannade också. Det är svårt att skylla denna på åtkomsten av sockerfri soya mjölk men jag gör ett försök. Min ämnesomsättning är nog så hög den kan bli just nu. Aktiviteter, både mentala och fysiska snabbar ju på den. Så om jag någonsin kommer till ett läge då jag skall bromsa den hellre än att öka den, så är det nu. Sällan jag blir sugen på cola, frukt och andra grönsaker, men det är jag nu. Det kan ju vara en tillfällighet förstås, men sötma bromsar ämnesomsättningen (metabolismen).

Jag tror man skall stanna och lyssna noga på sin kropp och själ lite oftare. Det kan ju vara så att den har något att säga, någon av gångerna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

sockerfri soyamjölk kan du väl köpa överallt?

Nille sa...

Inte där jag vart i alla fall. Visst jag har hittat det, men bara för att inte finna det nästa gång.

Det verkar inte så populärt.