torsdag, september 07, 2006

Hur svårt är det kompis!

Kompisen som snart kommer på besök ringde härom dagen och var lite orolig, dels för standarden på bungalowen på Samet, dels för hur mycket det EGENTLIGEN regnar nu, men framför allt för att fråga hur man skriver en kommentar i min blog.

- I bungalowen, finns det typ rinnande vatten och sådant?
- Visst, sa jag
- Kan man duscha och tvätta med det vattnet? Finns det A/C på natten eller bara ett par timmar på morgonen?
- Oroa dig inte!

- Regnar det verkligen så mycket som du skriver i din blog, och varför skriver du som om du vill att det skall regna?
- Ge dig nu!

- Jag fattar inte hur man skriver en kommentar i din blog!? Kan inte du vara bussig och skicka mig en instruktionsbok?
- Nä, men du kan få årets frågvise-pris om du fortsätter!!

I vilket fall, jag bokade CS Park med tidig incheckning åt honom, i morse. Det vart ett DeLux rum med fönster mot trädgården för 1,800 baht per natt. Superior rummet som han själv hade föreslagit visade sig ha fönster mot motorvägen, som går ett stenkast från hotellet, så jag tog mig friheten...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Till och med jag lyckas ju kommentera! Och han ska vara datakunnig...

Anonym sa...

PS. Det är bara han som är nojjig. Jag längtar bara efter att få komma ner och njuta, oavsett väder. Tack för att du inte bokade oss mot motorvägen... DS

Nille sa...

haha,

Ja i vilket fall så la jag in en härlig bild på stranden där vi skall bo. Jag vågar inte skicka en bild på bungalowen :)

Nille sa...

jag la alltså den bilden i den artikeln om ko samet resan...

Anonym sa...

Det ska bli så skööönt! Om en vecka åker vi! JIPPI!!!

Anonym sa...

Sa jag något sist så att du blev sur på mig och måste skriva som du gjorde eller kommer det ner någon annan kompis? Jag känner mig lite dum och stött om det gäller mig!

Nille sa...

Jag retas bara med dej gubben!

Anonym sa...

Det låter som ni var tillbaks på Fjärdingsmansv
på 70 talet

Anonym sa...

Jag håller med pappa..du är lite taskig..men jag minns er ju som små...har ni vuxit? Det verkar som Jensa + åker efter mej? Har de mycket bagage...ja visst ja. Träffade Sussi igår när jag röstade i gamla Norrvikens skola hon berömde din blogg ( som vi andra).