tisdag, september 12, 2006

Vilken tur att man bor i Thailand

I dag har jag varit saftigt trött. Otroligt egentligen eftersom jag tycker jag lever ett mer hälsosammare liv för var dag. För lite alkohol på sistone kanske?

Inte kan väll en liten 3-årig helikopter förstöra nattsömnen för en 41-årig karl, väl? Har jag rätt på det sista skall jag gladligen åka förbi 7 Eleven på vägen hem. Åka!? Jag det kan man ju glömma, eftersom bilen är på verkstad. De skall tydligen hålla den ett par 3 dagar till, suck. Golvet har visst börjat rosta. Växellådan bör nog bytas ut.

Vilken jäkla tur att man bor i Thailand då. För här kostar sådant här nästan gratis!

.. peppar.. peppar

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!
Skall ha en liten sammandrabbning:) med några vänner och tänkte bjuda på Thailändsk röd curry kyckling.
Har du något trevligt att ge mig angående tema Thailand, hur ni festar och vad för dryck till huvudrätten... Tänkte köpa öl för vin känns inte rätt...Har du andra tips så skulle jag bli glad..

Nille sa...

Hej och välkommen till bloggen!

Ja, har du läst ett par av mina inlägg så kanske du nu har räknat ut att det inte kommer så mycket matlagartips.

Jag hoppas att detta är ett intresse som skall vakna. Jag älskar mat men har inte roa att njuta av tillagningen tyvärr.

Ja, det är tryck du frågar om och då har du kommit rätt, tyvärr ;(

Vin är ju inte alls thai men attans så gott till kyckling. Thailändarna tillverkar vin men gemene man vet inte vad det är. 200 baht för en flaska är avskräckande. Vin till maten och Thaiwhisky till efterrätt kanske. De kanske har Sang Som eller Sang Thip på systemet?

Mehkong är rävgift men jag tror inte du kan få tag på det hemma i vilket fall.

Om öl ändå. Kanske Singha eller Chang kan vara kul, och det förstnämnda finns i Sverige.

Ladda ner lite Solo oxå (thai rock)

Ha det kul