söndag, september 03, 2006

Huset vid flodens slut

Det vart inte så sent hos Phueng & John i går. John skulle flyga till Malaysia tidigt på Söndagen, och jag var sliten efter Fredagens bravader. Vi skickade några löpare att handla mat, som vi sedan intog vid floden som passerar just utanför deras hus. Lika härlig mat som det var atmosfär. Tyvärr ligger det lite väl långt från Bangkok city för att vi skulle kunna bo där, förbi flygplatsen och 20 minuter till. Kanske på fel sida också, eftersom det skulle bli svårare att utnyttja mammas hus i Pattaya.

Våra barn har verkligen kul tillsammans. Sebbe och Alex kanske inte har så mycket utbyte av varandra ännu, men tjejerna har helkul. Tänk att det bara skiljer en dryg vecka mellan gossarna. Vilken tajming. Det enda orosmomentet är kanske våra fruar, och hur länge de skall hålla sams. Kanske för alltid, kanske inte. Deras ekonomi är ju lite annorlunda än vår nu för tiden, och våra fruars bekymmer lika så. Det är ju trots allt som så här i Thailand, pengarna gör människan...

Vi kom hem vid 21.00. Vi lyckades hålla alla utom Sebbe vakna under hemresan. Emily roade sig med att spana in månen som följde henne hela vägen hem, för att sedan som av en slump stanna just över vårt hus. Jag körde sedan en live turnering (texas holdem) på nätet, som varade fram tills midnatt. Det gick inget vidare. Jag kom 50 av 900, och det var bara de första 30 som hamnade på pallen. Frågan är om jag och poker är något annat än terapi. Efter 40,000 händer går jag fortfarande bara plus minus noll.

Det vart ytterligare ett par dopp i poolen under Söndagen, och solen tittade fram ordentligt. Emily drog på sig sina simglasögon och gjorde sina första dyk. Det verkar som om traumat från hennes babysim har släppt (detta trauma får jag och morsan ta på oss). Helt klarblå himmel helt plötsligt!? Jag som trodde, och hade hoppats, att regnsäsongen var här. Men icke sa Nicke. Suck! Värmen är verkligen något jag slutat uppskatta.

Vi hann också med att 2 vecko-handla på ett lokalt storköp. Aj vad det sved, igen. Det är ju helt otroligt att vi ska spendera 2 normala thai-löner bara på mat varje månad? Hur fasen gör Thailändarna?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur Thaifolk gör? Fråga din fru! Ni har ju båda läst ekonomi eller.....Nu landar väl Jensa snart, kanske vi får möjlighet att träffas.

Nille sa...

Morsan, - you got me lost in transaction there?? Förklara..