söndag, september 10, 2006

Wow! Allsvenskan via internet, GRATIS!

Det var visst British Club som stod för motståndet, och vi spöade dem med 5-1. De var dåliga som vanligt. Oj, vad det ryckte i benen. Jag får ta mig en ordentlig funderare på detta. Jag vet ju att hälsenan kommer läka fullt, och att jag är lättränad. Dessutom är det ju inte allsvenskan direkt. Det är också en härlig gemenskap runt laget, och jag saknar den. Redan nu kan jag köra ganska hårt på gymmet även om jag inte börjat köra löpandet ännu. Jag kan springa men får inte upp någon fart så de känns meningslöst.

Tro det eller ej men vi såg AIK-Elfsborg live via en TV4 streaming. Vi använde programmet SopCast. Vi slapp alltså lyssna på matchen över radion! Johan har inte mer än 500 kb/s men en då fick vi en hyfsad bild (19 tums) och inte alls så hackigt som jag hade väntat mig. Jag har sökt med ljus och lykta efter detta men utan framgång. Detta var verkligen en glad överraskning. Det var Claus i fotbollslaget (Scandinavian Vikings Bangkok FC) som tipsade om detta. Han förtjänar ett par öl nästa gång jag ser honom. Det skall bli kul att prova detta hemma. Jag betalar för 1 mb/s men får ca 300 kb/s och det kan fungera.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nästa gång det är AIK på datorn får du lov att säga till på bloggen innan det hela går av stapeln. :)
Jag har gått och varit besviken hela dagen att jag missade detta...

Så jag måste alltså ladda hem nåt program för att kunna se detta?
Fattar inte riktigt...

Anonym sa...

Sorry, det blev lite märkligt där.

Istället för "/* skulle det vara innan, i kursiv stil. Det fungerade inte, tydligen.

Nille sa...

Nä, det vart kursivt ju?

Skitkul att du är gnagare du med. Jag har inte installerat programmet själv ännu men det var lättare än vad man tror, sa Johan. Ladda ner gratisprogrammet via länken som jag klistrade in. Funkar det inte får du höra av dig. Kul om vi kan kolla tillsammans nästa gång (om det inte går mitt i natta)

Anonym sa...

Märkliga saker händer på internätet. NU är det kursivt, det var det inte först.

Försökte ladda ner SopCast igårkväll, men det gick så segt att jag gav upp. Ska göra ett nytt försök under veckan.

Ser fram emot en AIK-kväll i framtiden! Har varit gnagare sen födseln. :)

Heter förresten Johan jag med.

Nille sa...

Filen vara bara 3MB tror jag. Har du svårt att laddad ner filen kan det nog bli tungt med streamingen. Tror inte det är nödvändigt med det stora paketet men det var det jag valde. Jag skall prova att installera i veckan.

Tveksamt om det kommer bli bra hemma hos mig. Min lina är riktigt seg.

21:00 den 17/9 är nästa match. Vi får hålla tummarna för att den sänds. i så fall försöker vi sluta upp tycker jag.

Nille sa...

Tack för det Jesper!