onsdag, september 27, 2006

Jaha då, Sebastian också

Vattenkoppor alltså. Det börjar ploppa upp en hel del över hans lilla kropp också. Helt klart är de större än Emilys. Detta är blåsor, Emilys såg ut som små myggbett.

Plair ringde förstås till Bumrungrad för att kolla vad som händer. De sa att vaccinet inte nödvändigtvis skyddar helt utan ibland bara lindrar. Typiskt Thailändskt standardsvar för att vinna tid. Jag undrar jag, om det stämmer. Kanske?

Sebastian har inte vaccinerat sig ännu, och det lär inte behövas av vad jag kan se. Så där sparade vi 600 baht.

Inkubationstid är ca 2-3 veckor, alltså från första blåsan, tills den sista har torkat.

Ingen inflyttningsfest hos John på Lördag då, inte för barnen i alla fall. Ja, om inte de andra hemskt gärna vill att deras barn skall få vattenkoppor det vill säja. Med lite tur kanske de redan är vaccinerade, på ett annat sjukhus, och vill göra en kvalitetskontroll?

Kanske jag kan ta med Josefine annars, men bara om man kan bekräfta att vaccinet fungerade 100% antar jag. Hur gör man det?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hoppas de kryar på sig fort!

Anonym sa...

Det låter ju inte något roligt det där. Hoppas att det inte kliar för mycket. Det är väl vattkoppor som kliar, eller är det någon av de andra.

Jag är himla dålig på barnsjukdomar, vet bara att vi pojkar ska helst få påssjuka när vi är små.

Jag lär väl behöva läsa på om detta rätt snart antar jag, det börjar ju närma sig, bara 2 månader kvar nu.

Du kanske får bli mitt uppslagsverk när det gäller småbarn... :)

Igen, hoppas allt går bra och att de inte lider för mycket.

Nille sa...

Tack för det pojkar!

Johan: är det några frågor du har som blivande förälder, eller andra sedan när barnet är fött, så är du givetsvis välkommen med dem.

Nu skall du bara njuta av hur din fru strålar och av hur ditt barn förbereder sig för nedkomst.

En bra sak med att vara svensk är att det finns asmycket information om allt som har med barn att göra på nätet. Vi svenskar är ju tekniknördar