lördag, september 02, 2006

Äntligen är poolen hel igen

Det var härligt att krypa ner i poolen eftermiddags. Jag tror vi har väntat nära på 2 månader på detta. Så lång tid har det tagit att renovera den. Mycket fram och tillbaka har det varit. Lägga om kakel. Vila. Kaffepaus. Ja, och allt annat som hör ett hantverk i Thailand till. Vi får se hur den håller. Solen tittade samtidigt fram och det känns som om faktor 50 inte var tillräcklig. Vi får se hur brännan utvecklar sig. Skönt med ett kallt bad i vilket fall, speciellt som det vart lite sent i går.... Uffe från Hua Hin var på besök.

Notera att alla bilder jag lägger ut kan förstoras genom att klicka på dem!

Nu skall vi iväg till John & Phueng, eller rättare sagt till hennes mamma, för att äta middag tillsammans. De flyger tillbaks till Malaysia i morgon för att mer eller mindre packa ihop, och flytta hit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Så kul att läsa din blogg! Jag blir alltid lite full i skratt när jag hör svenskar prata om Asien och asiater som nån slags homogen massa - men av egen erfarenhet vet jag ju att det är en himla skillnad på länderna. Det märker jag även när jag läser din blogg, Thailand och Korea är t.ex. två helt olika storheter, även om det så klart finns vissa gemensamma nämnare.

Samtidigt har vi mycket gemensamt som svenskar boende i Asien. Ens svenskhet blir väldigt tydlig här. Saker man aldrig funderat på annars och tagit som självklara ställs på ända...man inser vad det innebär att vara svensk!

Nille sa...

Kul att ha dig på besök.

Vi utspridda svenskar har nog mer gemensamt än Thailändare och Koreaner tror jag. Sedan har vi svenskarna i Sverige, och oss här ute, där jag känner klyftan ökar för vart år... Jag pluggade på ett internationellt universitet här för många år sedan. Mycket Asiater. Koreanerna var tusan knepigare än Kineserna. Numer reser jag till Kina var 6 månad typ. Detta skall jag ta och utveckla vidare framöver tror jag. Vi hörs.