lördag, oktober 07, 2006

Betygsutdelning på Udomsuksa School

Förmiddagen tillbringade vi på tjejernas skola. Det var officiell avslutning och betygsutdelning. Denna gång var det bara förskolebarnen som tur var annars kan dessa ceremonier vara lite väl utdragna. Som vanligt började allt med ett timslångt tal om hur bra deras skola var, bara om vi hade missat det liksom. Även deras engelska lärare, Khun Berry, pratade lite, och det var väll den ända behållning jag hade, annat än att gissa vad som sades åt bilderna de visade. Nu vet jag vem han är tjejerna pratar om i alla fall så nu kan jag försöka ta honom på tu man hand när jag lämnar dem framöver.

Den sista timmen bestod av olika barngrupper och deras shower. Det är alltid jättekul at titta på detta. Alla glada och stolta föräldrar är trevligt att studera. Josefine ville inte dansa, förstås, och det behöver hon ju inte. Emily stod dock i första ledet så henne fick vi alla se mycket av. Josefine är så stolt över Emily när hon sitter och tittar. Och Emily blir sedan så stolt över att Josefine blir så stolt så... Ja, det klumpar sig i halsen...

Jag valde att göra en film för att testa att ladda upp på bloggen. Jag använder Googles video service och om du har synpunkter på detta är de välkomna. Jag antar att MyTube är det som gäller men funkar detta så är det smidigt. Google äger ju Blogger som jag använder, samt Picasso, bildprogrammet jag tänker ladda upp stillbilder med framöver.

Om du inte kan se filmen här, klicka här för en länk till en annan plats du kan se den på.



Andra bloggar om: , , , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

skitkul med rörlig bild med ljud! Det funkade jättebra.
Det klumpar sig i halsen här också.

Anonym sa...

Lilla prinsessan! Thea har tittat på filmsnutten flera gånger.

Anonym sa...

Mmmm vad fin hon är. Vi längtar såååå mycket efter er nu!

Nille sa...

Kul att den funkar, det kommer mer..

Anonym sa...

Har precis tittat på din videosnutt som du lagt ut!
Härligt att se, vilka fina barn ni har :-)

Nille sa...

Tack för det!

Det verkar som om googles filmvisarprogram funkade för alla,så det kommer mer.

Anonym sa...

http://www.teflwatch.org/22/udomsuksa-school-ladprao-enters-hall-of-shame/

Anonym sa...

Obrom Language Academy (OLA)or OLA international slides into the Hall of Shame at:
http://www.teflwatch.org/116/oborom-language-academy-slides-into-the-hall-of-shame/