onsdag, oktober 04, 2006

Uttråkning och överhettning

I morgon packar jag familjen och drar jag till svärmor i Soidao (Patong som det också kallas), Chantaburi. Vi har hittat en bakväg som klipper ca 1 timme (10 mil). Resan bör alltså inte ta mer än 3 ½ timme. Vi får bra markservice där, och jag skulle verkligen behöva läsa några kapitel i en stillsam bok, känns det som.

Jag måste vara tillbaks tills Lördag kväll då en affärsbekant flyger in från Sverige.

1 timme senare: Skit!

Jag fick precis redan på att Emily måste infinna sig i skolan på Lördag morgon. Vet ej om vad. Kanske slutprovet. Hon är 4 år, jösses!

Kanske vi tar oss på en dagsutflykt till Pattaya i stället, även om det inte blir riktigt samma avkoppling...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nästan hela min släkt på mammas sida bor i Pattaya. Du har kanske träffat nån av dem :)

Nille sa...

Å fasen. Ja vi är där ofta eftersom mamma har lägenhet där. Jag bodde där mellan 92-94. Nu för tiden känner jag inte många andra än mammas kompisar och några som blivit kvar från den tiden.

En kompis (Max/Thai) från ABAC är från närheten (Srirasha). Jobbar i Bangkok i veckorna och bor i Srirasha på helgerna.

Pattaya kan vara riktigt bra för party, men det blir ju inte mycket sådant för en annan längre. Har du vart där själv?

Anonym sa...

Jag har varit i Pattaya åtminstone två ggr (minns inte om vi var där första gången), senast för 4 år sen. Mamma ska dit i december igen och va kvar till mars.
En av mina mostrar har ett par guldaffärer på strandpromenaden eller vad man ska säga, så de är ju lätta att hitta, mina släktingar. :)