torsdag, oktober 05, 2006

Tecknade favoriter: Khan Kluay

Kantana Animation har producerat en högkvalitativ tecknad film baserad på en historisk thailändsk elefant, Khan Kluay. Mina barn älskar denna film. Jag gillar den med, fastän jag inte förstår allt. Animeringarna håller världsklass. Filmen finns bara på thai, på gott och ont.

Filmen utspelar sig under Ayutthaya eran av Siam, och handlar om en liten elefant som kommer bort från sin mor, och slutligen blir krigselefant åt Kung Naresuan.

Läs mer om elefanten Khan Kluay (översatt: bananblads stjälk) här.

En tanke som slog mig. Har du barn i Sverige med thailändsk bakgrund? Vad är då bättre än att introducera ditt/dina barn inför denna älskvärda elefant, som dessutom bara finns på thai? Vem vet, det kan ju ge mersmak.

Mitt förslag. Införskaffa denna via mig, eller byt mot en svensk film jag inte ännu har. Detta är en original film (jag kräver inte det i retur) och jag bör kunna införskaffa, och skicka den, för ca 120 kr. Om du inte vill byta förstås! DVD.

Intresse?

Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

Unknown sa...

Det fullstaendigt gloeder om dig just nu! Shit vad du skriver mycket. Ska komma ihag pellefanten naer det blir dags..

Hur var det med er flytt? Aer det redan i ar Sverige vaentar?

Anonym sa...

Vi har inte hunnit köpa så många filmer till Thea men om du vill så kan vi ju spela in lite Pippi, Saltkråkan m.m. från barnkanalen och när det kommer någon annan bra barnfilm så kan vi ju bränna den också. Theas favorit just nu är Alfons Åberg så den sparar vi på. Just say the word så skickar vi lite svenska DVD:s om du behöver förnya repertoaren hemma.

PS. Tyvärr tror jag inte att vi har så stor nytta av en barnfilm på Thai men det görs faktiskt en del riktigt bra barnfilmer. Se bara på den japanska filmen som vann en Oscars för några år sedan. DS.

Unknown sa...

Pa din inradan skall jag vara med i betygsaettningen..

Nille sa...

Perre: Ja, det är lite väl mycket snurr i kolan just nu... Bra att du lägger upp dig för röstning. Fler vill läsa den, än de som hittar den i dag.

Elin: Tack för det! Jag återkommer med en beställning snart :)