söndag, oktober 08, 2006

Chatuchak Market i Bangkok. WOW!

Det vart middag och en del dricka på Shangri La igår skall erkännas. Trevligt hotell även om det inte är min stil riktigt, trotts att det är kul att besöka dem ibland, om inte annat för att kolla in människor. Ja, många av affärsmännen som satt och sprätte pengar på affärsresan hade ju en eller par nyfunna kärlekar. Samma tjejer, annan plats. Money talks, bullshit walks.

Jag var hemma igen ca 1 timme innan matchen skulle börja, runt midnatt alltså. Det var lite svårt att somna efter de härliga matchen, och att sedan släpa sig upp vid 09:00 för att förbereda för en dag på stan var lite tungt.

Det vart förstås en lång dag på Chatuchak Market (weekend market) på Söndagen. Jag blir förvånad var gång jag går på den marknaden. Jäklar vad med grejer. Jag hittar nya saker var gång. Tyvärr svårt att hitta tillbaks nästa gång. En presenthandlares mecka. Tur att min affärsbekant är nästan i den branschen. Troligtvis kommer vi knyta ihop Plair med hans säljare, för att prova nya produkter. Fördelen med Chatuchak Market är ju att man inte MÅSTE handla per dussin men kan handla styckevis, och använda som säljprover. Inga större risker alltså.

Jag hittade en bra karta över området, klicka på den för en förstoring!



Andra bloggar om: , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

En sån marknad måste jag gå på!
Är det vissa dagar bara?
Sitter här med stora kartan nu och ska försöka leta upp var det ligger, vilken del av Bangkok!
Ha de gott, Carina

Nille sa...

Weekeend market är bara öppet på helgerna. Detta får inte missas.

Men, 1 gg per resa räcker. Det är varmt och MYCKET folk.

Den ligger på gatan Lardpraoo

Anonym sa...

1 gång per liv räcker! :)
Nej vars, lite oftare går väl an, men jag gillar det inte riktigt, för mycket folk, men det är nog ett måste att besöka mints en gång. Det är en upplevelse, helt klart.

Annars så finns ju allt som finns där även på andra ställen, om än inte samlat på ett ställe.

Enklast är väl att ta SkyTrain till slutstationen Mochit. Då hamnar du nästan vid ingången.