fredag, oktober 06, 2006

Jomtien Beach, Pattaya

Ja, det må vara att den inte är den vackraste stranden i Thailand, men den är bra mycket mer rogivande än vilken bakgata i Bangkok som helst. Som vanligt hade vi stannat till på vägen för att köpa en grillad kycklig. Mums vad de är goda. De är inte marinerade men principen är något liknande. De fylls med grönsaker och kryddor och tar sedan smak av det. Bakad kyckling kanske det kan kallas?

Vågorna gick höga, det duggade, och det blåste. Inget bad, men riktigt skönt ändå (kanske just därför). På kvällen vart det middag på en nyöppnad svensk restaurant, Ingo Bar, på 3rd road. Tema Ingemar Johansson, och ägs av en norrman. Ett MÅSTE för boxningsälskare från hela världen. Det kommer mer om detta.

Snart skall vi bege oss till en närbelägen marknad vid soi Buakaow i södra Pattaya och efter det packar vi väll våra prylar och drar tillbaks till grytan.

Andra bloggar om: , ,

8 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Nille,har du nan koll pa om Sverige-Spanien saends pa ESPN,supersport eller vad? Thailand brukar ju saenda stornationernas matcher sasom Spanien. Kanske i eftersaendening av nan dalig Englangdsmatch.

Nille sa...

Jag har inte börjar kolla efter denna ännu. Jag har nästan utgått från att de kommer visa de flesta av Spaniens matcher, jag med.

Anonym sa...

Kan du inte fråga Plair hur de gör kycklingen - blir lite nyfiken.

Vad har de för meny på Ingos Bar? Träffade honom och hans f d fru (en gammal kompis) på Mallis för en del år sedan. Då bjöd han på knäckebröd och kaviar på deras balkong i Palma Nova... ;-)

Anonym sa...

Shit vad hungrig jag blir nu...

Kycklingen är grym!

Nille sa...

Susanne: Nej du, den blir för svår, hon har inget större intresse i denna kyckling annat än att äta den...

Jag skall gladligen bjuda dig på detta nästa gång du kommer till Thailand.

Du ser ju GreenCurrys kommentar här efter. Han vet att detta är värt att vänta på.

Jo, jag berättade att ni kände Edna, och det tyckte hav var helkul. Han har tydligen varit i kontakt med deras dotter Maria om den, och hon hade tyckt det var jättekul.

Han lovade skicka lite bilder och annat sedan smäller jag upp det här på bloggen.

Anonym sa...

Maria är inte dotter till Edna, utan Ingos första fru Birgit.

Men vad fanns det för käk på baren då?

Nille sa...

Svensk husmanskost på menyn: och jag tog en köttbullar med mos, lingosylt och brunsås, slurp. 140 baht.

Mums fillibabba!

Maria? Jag, och vem är då Birgitta som skulle ha varit en tidigare fru? Kanske hon var dottern, eller att Ingo var kungen av kungarna :)

Ja, det är ju förstås jag som inte kom ihåg korrekt förstås.

Jag skall klämma in ett inlägg enkom om detta. Snart. Djai yen yen (ta det lugnt på thai)

Nille sa...

Sverige Spanien går på Super Sport klockan 01:00 på Söndagsmorgonen. vet ej om någon av Thai kanalerna sänder den oxå.