måndag, december 18, 2006

Idrottsdag på Udomsuksa School

Det var idrottsdag på tjejernas skola i Fredags. Numer tillhör de båda den blå gruppen. Mest för att Josefine skall vilja vara med överhuvudtaget. Hon brukar vilja göra vad Emmi gör, tillsammans med henne. Men så vart det inte den här gången. Hon är inte alls intresserad av rampljuset.

Emily gick i det blå lagets parad, inte Josefine, hon hängde med oss. De hade klippt jättefina dräkter i papperskartonger, plastflaskor och annat de hade. Paraden består av alla olika lag. Lagen tävlar i olika moment, paraden är en, ballongleken en annan, och cheerleader tävlingen den ultimata. Det känns som att alla föräldrar vill ha med sina barn i färgens cheerleaderlag. Små 5-åriga flickor sminkade som glädjeflickor, synkroniserat dansande i sexiga uniformer.

Jag vet inte om jag gillar detta.

Uppenbarligen vill föräldrarna ha en sexig snygg dotter. Frågan är vart i kulturen det kommer från, men nog märks det när man ger sig ut på stan. Men låt gå, nästa år kommer nog Emily vilja vara med, jag väntar tills dess med att ta ställning. På VIP läktaren satt överheten och det var paradens höjdpunkt när var grupp stannade till där. NOT. De såg lite gubbsjuka ut, så småtjejerna var säkert sexiga för dem.



Andra bloggar om: , , , ,

4 kommentarer:

Michael sa...

Känner igen det där med smikandet. Tycker oxå det hel galet. Vi hade en idrottsdag bara för en månad sedan och de var grymt smikande.

Unknown sa...

MM, det var det där med missar igen..fast verkar komma lite hemma i svedala också.

Förstår att en sån sak är svår att förhålla sig till som farsa. I Thailand verkar högsta drömmen för en kvinnlig förälder vara att få en dotter som blir "dara".

Jag är redan wannabee, har spanat in taekwondo klubben som min om det nu blir en dotter, skall träna i.

Anonym sa...

Och så klagar de när universitetsflickorna klär sig åtsittande och i kort-kort. Och när de för att kunna betala studierna (i bästa fall, mobiltelefon i sämsta) tar jobb som såna där pretties eller coyotedanserskor...

Det är väl inte så jäkla konstigt när det börjas redan i 5-årsåldern...

Nille sa...

Dubbelmoral kan man nog kalla det. Jag hoppas jag kommer ihåg detta tills jag blir sugen att skriva igen. Hett ämne tydligen :)