fredag, december 08, 2006

Svenskt Julbord på Admiralen

Igår hade Svenska Handelskammaren julbord på den Danska restauranten Admiral på Sukhumvit soi 18. Kompisen samlade ihop hela gänget plus några till och vi hade helt plötsligt ett bord för 12. Det var riktigt trevligt och gick mycket städat till, inte alls som den julfesten Scandinavian Society arrangerar, årets fylleslag som jag brukar kalla den. Denna kommer jag återkomma till. Det var luciatåg, julsånger, barn, svenskt julbord, och nubbar förstås.

Efteråt gav vi oss ut i nattvimlet, de flesta av oss. Efter snabbesöket på Sukhumvit 23 splittrades vi upp, några stannade kvar, några tvingades åka hem och bota sina gamla synder, några åkte till studentpartygatan RCA, och jag och de andra till soi 4.

Efter en sen natt är det alltid skönt att sova ruset av sig. Jag sov till lunch.

God Jul

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var som fasen, du har minsann tjuvstartat! hehehe.....ska bli riktigt gott med lite svensk julmat.

Nille sa...

Synd bara att jag inte åt så mycket som jag hade planerat. Det vart mycket tjat och snappsande kan jag lova. Men, oj, vad gott det var (ett par vändor vart det ju). Nästa gång blir på julafton. Kompisen John som vi skall vara hos ordnar maten, och han är OTROLIG på det. Mums fillibabba!