onsdag, december 13, 2006

Nog kan de göra läskiga filmer i Thailand allt

Jag hade inte tänkt packa upp datorn ikväll egentligen, utan för första gången på länge tänkt låta den ligga i väskan ända tills jag kom tillbaks till jobbet imorgon bitti. Jag tänkte att jag skulle försöka varva ner lite med en film jag inte hade sett istället, jag har ju ett par stycken. Jag satt och bläddrade bland skivorna och blicken föll på en titel som kändes bekant. Shutter!

Men fasen, det var ju den filmen både Guava och Perre (bloggarkollegorna) pratat sig varma om, en riktigt bra thairysare sa de. Jag tvivlade inte på det och nu ville jag verkligen se en bra film, så det vart den. Undrar varför jag inte sett den tidigare egentligen? Visste ju inte ens att vi hade den? Konstigt. Eller hade jag bara slökollat när frugan tittat på den kanske? Jag kan lätt flyta i väg i tankarna om jag inte är fokuserad... och kunde ledigt missat att registrera den.

Som tur var hade den engelsk text. Jag var låst från första sekund. Denna hade jag aldrig sett, det stod klart från första sekund. Att filmen hade gått upp på vår 32 tummare tidigare, det var det inget tvivel om. Både barn och fru skapade direkt en spöklig atmosfär. Jag tänkte på det redan då, det här är ingen vanlig läskig film. Nu gled de inte upp i knät för att mysa och skylla på filmen, nu gled de upp för att sätta sig i säkerhet.

Jag är själv lite känslig för överraskningsmoment och att barnen ett par tre sekunder i förväg frös till, gömde sig under filtar, eller rent av gick ut ur rummet, gjorde faktiskt filmen bättre. Jag slapp hata att sätta hickan i halsen.

Jag skall inte berätta vad filmen handlade om utan jag rekommenderar dej att skaffa den och se den själv. Du kommer inte ångra dej. Helt klart top 5 på mitt livs spökislista.

Anledningen till att jag packade upp datorn var inte för att skriva om filmen, utan det var för att skriva om vad som hände efteråt.

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med dig, gillar filmen oxå! Annars brukar jag ha svårt för spök filmer, men den här är riktigt bra.