onsdag, december 20, 2006

Kallt och skönt också i Bangkok

Jag tror jag skrev redan i början av November att vintern var på intågande. Vad fel jag hade. Nu har vi i alla fall haft det svalt och skönt hela 3 dagar (läs mornar, kanske kvällar) i rad. Kanske vintern kom till slut. Jag hade nästan skrivit av den eftersom vi snart går in i kalendersäsongen varmt.

De andra årstiderna, i alla fall kring Bangkok är, varmare, ännu varmare, och varmast, sedan blir det vinter igen, och med lite tur lite svalare. Ibland regnar det men de är som oftast varmt.

Numer är det kallt när man kliver ut ur duschen så det gäller att ha handduken redo efter det att man stängt av varmvattnet. Ja, nu använder hela familjen varmvattnet. Men detta med kyla när man kliver ur duschen i Thailand är knappast något jag lär får några sympatier för från Sverige.

Tjejerna ser roliga ut när de drar på sig sina stickade tröjor från H&M ovanpå skoluniformerna. Den Josefine använder är den vi köpte åt Emily när hon var två. Den sitter lite tajtare på Josefine dock, men hon är ju en bit över 3 så det är nog som det skall. De gillar sina stickade tröjor, och drar gärna på de inbyggda luvorna. Snygga, och MYCKET bra kvalitet på dessa tröjor måste jag säja.

Men vi småfryser lite sådär på morgonkvistarna nu. Kanske vi kan hålla tummarna för snö på julafton... Vad skönt det är ändå!

Andra bloggar om: , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Varför funkar det inte.
Hade skrivit en kilometer lång kommentar och så blir det inte något av det hela...

Nu orkar jag inte börja om...

Anonym sa...

och bara för därför så funkade det ju nu.

Anonym sa...

Men, vad betyder svalt och skönt i grader...?

Och snö – det kan vi titta i himlen efter här hemma till julen ;-)

Nille sa...

Johan: det är blogger, say no more..

Suss: Jag hade glömt bort att man kunde mäta kyla i olika kategorier :) Kanske det var runt 22 grader...

Anonym sa...

Du har inte en termometer så man kan få svart på vitt på hur många (få) grader det är egentligen?
Gärna i kategorien celsius...

De tror inte på mig därhemma att det är kallt.

Det står 27 grader i svenska tidningar. Det har jag mycket svårt att tro.

27 är min trivseltemperatur, och jag trivs inte speciellt bra om morgonen för tillfället.