söndag, januari 28, 2007

Baan Saree rockar fett!

En av fördelarna med att bo i Bangkok är ju alla stränder som finns bara på stenkasts avstånd. Eftersom frugan skulle till Koh Samed bestämde vi oss andra för att ta oss till Pattaya. Plair tog sedan bussen utmed kusten på Lördagsmorgonen.

På Lördagsförmiddagen åkte vi andra med mamma och Ingemar till Baan Saree, som ligger ca 20 km söder om Pattaya (de bor ju i Pattaya). Ett hyffsat soft ställe som vi på senare tid har försökt besöka lite oftare. Inte för att jag har något speciellt emot Jomtiens stränder utan snarare för att slippa turisterna där. Jag har inget personligt emot turister, men de och jag vill ha olika saker och eftersom tursiterna är fler, och sitter på alla pengarna (ja för ett par veckor i alla fall), så är cateringen för dem.

Jag vill ha massor av höga träd, med massor av grenar med stora blad uppe i toppen. Jag vill inte ha igenom en enda solstråle och jag vill att barnen skall leka i skuggan hur de än gör.

Jag vill inte ha en massa trista obekväma solstolar som är vända åt samma håll och jag vill inte heller ha en massa försäljare som försöker prångla på mig onödiga prylar stup i kvart. Helst vill jag att man sitter på stora utbredda mattor försedda med dynor och låga bord. Soft att luta lite...

Baan Saree passar mig mycket bra. Nära till Pattaya och allt det för med sig (shopping centra, bowling, biografer, parker, mm,.) men tillräckligt långt bort för att Pattayanerna inte skall orka ta sig dit. Nära till Koh Samed och dess pudervita stränder och turkosa vatten. Visserligen börjar det tradas i mark och hus men det är långt ifrån en storstad...

Sanna mina ord, detta är den hetaste platsen i Thailand att investera i för tillfället. Det vill säja om man vill handla mycket och billigt, samt minimera nedsidan i en eventuell börskrash (lågkonjuktur).

Jag vill köpa 20 rai här, men har inga pengar... någon som har för mycket?

Inga kommentarer: