lördag, januari 06, 2007

En ursäkt för massor av Singha öl en Tisdag

Det är inte bara bomber och granater i Bangkok. I Tisdags kom studiekamraten från ABAC tiden, Jensa, på besök. 1 månads semester, och större delen av tiden i Bangkok, där han hyrt lägenhet. Det är 2 år sedan han var här sist. Mycket har hänt sedan dess. Jobbyten, skilsmässa, osv.

Vi beställde upp mat från restauranten runt hörnet, Baan Suckothai. Fram mot småtimmarna satt vi sedan och drack singha öl hemma i mitt kök. Jäkligt trevligt att snacka ikapp, samt friska upp minnet på saker som hände i stan, förr om åren. Jensa kommer ihåg så mycket. Jag ser fram mot massvis med blogguppslag över denna månad.

Jensa läser förstås min blogg och är ganska uppdaterad på vad som händer i min skalle. Han var lite orolig för att jag skulle fortsätta skriva ner ABAC, eftersom vi borde ha ett intresse av att vår utbildning skall stå sig i internationell jämförelse. Jag tröstade honom med att inte så många läser min blogg, så det var nog ingen fara på färde.

Jensa kände jag redan innan studierna på ABAC, även om vi inte alltid bott på samma platser så har vi haft god kontakt.

Andra bloggar om: , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Va kul att Jensa är här, jag förstår att ni har mycket att prata om. Hälsa från mej.