tisdag, januari 30, 2007

Det kalla vädret biter sig fast

Egentligen borde jag inte klaga så mycket över kylan men tyvärr vart jag ju tagen på sängen. Någon tjock morgonrock äger jag inte. Inte heller några fleecetofflor. Jag får nöja mig med en frotehandduk över axlarna.

På toppen av detta har min duschvattenvärmare sett sina bästa dagar. När det är kallt som nu har jag i bästa fall ljummet vatten. Gissa om det blir kallt när man kliver ur strålen och den kalla brisen biter i huden. Låt mig gissa på att vi har under 18 grader i Bangkok denna morgon. För årstiden måste det vara något slags väderrekord.

En galning simmar i poolen nu på morgonkvisten!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du äger en tjock blå frottémorgonrock. Den hänger hemma hos oss. Och den använder jag när det är kallt ;.)

-7° morse...

Anonym sa...

Lägsta noteringen för bangkok är faktiskt 10 celcius; alltså minimum rekordet